Morgenmad - 7 mdr.

21. august 2021

Alder:
7 mdr.

Morgenmad - 7 mdr.

Hej Helen

Tusind tak for dine tidligere råd og vejledning. Vores putterutine om aftenen bliver bedre. Og hun er begyndt at drikke mest MME i vågen tilstand inden hun falder i søvn.

Men vi har sådan problemer med at få hende til at spise morgenmad..

Hun vågner ved kl. 6-7 og vi har forsøgt at tilbyde morgenmad lige når hun vågner og også efter hun har været vågen 1 times tid.

Hun får altid tilbudt noget til hånden. F.eks. Rugbrød, bolle, frugt, grønt eller majspuffer. Men hun foretrækker altid frugt eller grønt.
Så får hun tilbudt grød og der har vi prøvet alle varianter med flere varianter af frugt topping. Men kan så kun få maks. 3-4 skefulde i hende og det med afledning og da hun ikke vil tage det frivilligt. Og ofte sidder hun og spytter det ud.

Jeg ved det ikke har noget med konsistensen at gøre for hun spiser rugbrød og andre faste fødevare uden problemer.

Så har vi overvejet om det var MME vi kom i grøden der gjorde det, men ingen forskel om den er der eller ej. Og vi har forsøgt at komme grøden i en smoothie pose og ingen forskel. Så har vi forsøgt bare at servere klatkager, pandekager, rugbrød ...

Annonce

... med pålæg men hun gider ikke spise noget.

Ofte bliver hun så puttet til formiddagslur kl. 9-8 og får altid tilbudt noget inden lur, men goder oftest ikke.

Hun sover så formiddagslur i 1-2 timer og derefter spiser hun alt uden problemer, indtil næste morgen …

Hun får flaske og får mellem 180-240 ml til nat, og så igen 180ml ved kl.2-3 og nogle gange 100ml ved kl. 5. Så får hun mellem 180-220ml før middags lur.

Dvs hun oftes får mellem 550-650ml I falske på et døgn og så får hun MME i hendes mos om aften ca. 60ml.

I forhold til morgenmaden ændre hendes appetit sig ikke ud fra om hun fik den sidste flaske kl. 3 eller kl. 5..

Har nogle dage tilbudt hende en flaske inden formiddagslur. Men det giver nogle gange bagslag ved middags maden. Hvor hun så ikke rigtig gider spise ..

Hvad har du af gode råd og vejledning til at vi kan få hende til at spise morgenmad (bare et eller andet mad)..?

Ellers er hun bare en pige der ikke er sulten om morgenen? Selvom hun virker sulten for hun kan ofte godt være lidt småsur og pylret fra hun står op til hun sover formiddagslur ..

Hun er snart 7mdr.

Hilsen herfra :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Børnemad

De første måneder at barnets liv kalder man for mælkeperioden, da barnets mad udelukkende består af mælk. Barnet ernæres her enten af modermælk eller af modermælkserstatning. Når barnet er mellem 4-6 mdr kan barnet begynde at få lidt skemad.

Den periode som afløser mælkeperioden kaldes overgangsperioden. Den varer til barnet er ca. 9 mdr gammelt. Det er overgangen fra flydende mad, til mad med struktur og klumper til mere og mere bid og mad i stykker, til at barnet kan spise mere...

Læs mere i Babylex

Madras til barnevogn

En barnevognsmadras kan være lavet af forskellige materialer, f.eks. skumgummi. Det betyder, at madrassen let suger kondensvand, der naturligt vil samle sig i barnevognen, når barnet sveder eller bare trækker vejret. Derfor er det vigtigt, at madrassen løftes op og stilles på højkant dagligt, og når barnevognen ikke bruges, så madrassen er tør, når barnet skal ligge på den.

Om vinteren kan det være nødvendigt at tage madrassen med ind, så barnet ikke lægges på en iskold madras,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

TAK for din fantastiske brevkasse! Jeg har overhovedet ikke tal på, hvor mange gange jeg har hentet uvurderlig hjælp ved at læse dine svar på alle mulige problematikker om tør hud, sutteflaske, søvn, afføring, øjenbetændelse osv. osv.

1000, 1000 tak!

Du gør livet nemmere for nybagte forældre og deres afkom. 😊

De bedste hilsner fra
Lise, mor til dejlige Anna på snart 5 mdr.