Brev:
Morgenmad - 7 mdr.
21. august 2021
Alder:
7 mdr.
Morgenmad - 7 mdr.
Hej Helen
Tusind tak for dine tidligere råd og vejledning. Vores putterutine om aftenen bliver bedre. Og hun er begyndt at drikke mest MME i vågen tilstand inden hun falder i søvn.
Men vi har sådan problemer med at få hende til at spise morgenmad..
Hun vågner ved kl. 6-7 og vi har forsøgt at tilbyde morgenmad lige når hun vågner og også efter hun har været vågen 1 times tid.
Hun får altid tilbudt noget til hånden. F.eks. Rugbrød, bolle, frugt, grønt eller majspuffer. Men hun foretrækker altid frugt eller grønt.
Så får hun tilbudt grød og der har vi prøvet alle varianter med flere varianter af frugt topping. Men kan så kun få maks. 3-4 skefulde i hende og det med afledning og da hun ikke vil tage det frivilligt. Og ofte sidder hun og spytter det ud.
Jeg ved det ikke har noget med konsistensen at gøre for hun spiser rugbrød og andre faste fødevare uden problemer.
Så har vi overvejet om det var MME vi kom i grøden der gjorde det, men ingen forskel om den er der eller ej. Og vi har forsøgt at komme grøden i en smoothie pose og ingen forskel. Så har vi forsøgt bare at servere klatkager, pandekager, rugbrød med pålæg men hun gider ikke spise noget.
Ofte bliver hun så puttet til formiddagslur kl. 9-8 og får altid tilbudt noget inden lur, men goder oftest ikke.
Hun sover så formiddagslur i 1-2 timer og derefter spiser hun alt uden problemer, indtil næste morgen …
Hun får flaske og får mellem 180-240 ml til nat, og så igen 180ml ved kl.2-3 og nogle gange 100ml ved kl. 5. Så får hun mellem 180-220ml før middags lur.
Dvs hun oftes får mellem 550-650ml I falske på et døgn og så får hun MME i hendes mos om aften ca. 60ml.
I forhold til morgenmaden ændre hendes appetit sig ikke ud fra om hun fik den sidste flaske kl. 3 eller kl. 5..
Har nogle dage tilbudt hende en flaske inden formiddagslur. Men det giver nogle gange bagslag ved middags maden. Hvor hun så ikke rigtig gider spise ..
Hvad har du af gode råd og vejledning til at vi kan få hende til at spise morgenmad (bare et eller andet mad)..?
Ellers er hun bare en pige der ikke er sulten om morgenen? Selvom hun virker sulten for hun kan ofte godt være lidt småsur og pylret fra hun står op til hun sover formiddagslur ..
Hun er snart 7mdr.
Hilsen herfra :)